Velkommen
Brugernavn:

Kodeord:




Husk mig

[ ]
Tæller
Denne side idag
I alt: 0
Unikke: 0

Denne side nogensinde
I alt: 5427
Unikke: 2407

Site ...
I alt: 676141
Unikke: 342462
Vælg sprog


Forums
PCLinuxOS.dk :: Forums :: PCLinuxOS på HD
<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>   

Instations problemer

Gå til side       >>  
Ophavsmand Indlæg
gasolin
man sep 01 2008, 15:09 Vis Udskrift
Registeret medlem #102
Oprettet: man sep 01 2008, 14:49
Indlæg: 32
Jeg har en gammel acer Travelmate 2423wxci (har også en ny toshiba)som jeg har med når jeg er på kursus, jeg har installeret PCLinuxOS 2-21.2 (gnome, downloadet 14-3-2008) på standard harddisken, når jeg har fået det installeret så virker det som det skal MEN når jeg vil opdatere, der plejer ofte at komme mange opdateringer uanset linux distro, så har jeg b.la. 18 broken filer og der er b.la. en fil som jeg ikke kan huske hvad hedder den vil slette mange af de programmer der er f.eks bliver networkmanager slettet (der er dog en advarsel om at systemet kan blive unusable,er ikke installeret på dansk endnu, hvis jeg slettet de programmer synaptic siger er broken)

Problemet er også at jeg har svært ved at compile (mest erfarringer med deb) og der kan jeg ikke manuelt, installere networkmanager og jeg har kun et Huawei E220 Turbo 3g modem der hjemme, på kursuset er der trådløst net som er nemt at logge på, så jeg skal have hjælp til at installere PCLinuxOS i gnome versionen og til at opdatere da jeg ikke bare kan installer mit 3g modem og når networkmanager er slettet kan jeg ikke logge på det trådløse net på kursuset

Har masser af alternativer til PCLinuxOS men nu har jeg besluttet mig til at jeg vil lege lidt med PCLinuxOS og måske installere det (når jeg har fået mere erfaringer med PCLinuxOS) på en af de 2 sata harddiske til min Toshiba L40-18R,bærbar!

[ Redigeret man sep 01 2008, 15:11 ]
Tilbage til toppen
allanadmin
man sep 01 2008, 16:12

allanadmin

Oprettet: tor feb 08 2007, 17:58
Indlæg: 1068
Men hvorfor den med gnome ? det forstår jeg ikke helt. Personligt foretrækker jeg KDE , tror du dine "problemer" kan skyldes det er en pclinuxos med gnome ?
Jeg må indrømme at modem har jeg ikke set i mange år (og tak for det) så det har jeg ingen erfaring med i linux.
Tilbage til toppen
allanadmin
man sep 01 2008, 16:21

allanadmin

Oprettet: tor feb 08 2007, 17:58
Indlæg: 1068
Det der findes om modem er til mandrake 10 , altså meget gammelt

http://pagesperso-orange.fr/dawidlinux/libres_fichiers/acer_aspire1524WLMi_test_mdv.html#winmodem
Tilbage til toppen
allanadmin
man sep 01 2008, 16:23

allanadmin

Oprettet: tor feb 08 2007, 17:58
Indlæg: 1068
http://www.linmodems.org/
Tilbage til toppen
allanadmin
man sep 01 2008, 16:26

allanadmin

Oprettet: tor feb 08 2007, 17:58
Indlæg: 1068
HOWTO: Set up a Sierra Wireless AC-595U 3G EVDO cellmodem in MiniMe 2008

Step 1: Plug cellmodem in.
Step 2: Open PCLinuxOS Control Centre.
Step 3: Click 'Network & Internet', and choose 'Set up a new network interface'.
Step 4: Select 'Analog telephone modem (POTS)', click 'Next'.
Step 5: Select 'Manual choice', click 'Next'.
Step 6: Select '/dev/ttyUSB0', click 'Next'.
Step 7: Scroll down, select 'Unlisted - edit manually', click 'Next'.
Step 8: Enter the following data, then click 'Next':

Connection name = (name of your ISP - eg; TELUS, VERIZON, whatever);
Phone number = #777
Login ID = (the 'telephone' number that your ISP assigned to your account, @your.isp.etc - eg: 5555555555©xx.yyyyy.zzz - or alternatively, just the 'phone number' by itself... depends on your ISP);
Password = (the serial number of your cellmodem, usually);
Authentication = PAP/CHAP

Step 9: 'Automatic', 'Next'; 'Automatic', 'Next'; 'Automatic', 'Next'; 'Start the connection at boot' = Yes, 'Next';
Step 10: 'Start the connection now?' = Yes, 'Next', open browser, surf... enjoy!

Total elapsed time: less than five minutes. NO "dialer" program (kppp; wvdial; etc.) is required. To re-connect (if dropped, or unplugged), open 'Monitor network connections' and click 'Connect modem'. To autoconnect on boot-up, simply ensure cellmodem is plugged in before turning on power.

The most (unnecessarily) "difficult" part of this whole procedure is prying the login information details out of your ISP (they'll keep insisting that you use the Windows-based "driver installer" CD that they provided with your cellmodem; you'll have to insist right back that they transfer your call to someone with a functional brain who can tell you the actual account login details. Do NOT mention the word "Linux", as they will likely cut you off by telling you it's "Not supported!" and then hang up... just tell them instead that your CD "isn't working", and so that's why you have to set the connection up 'manually'.).

Cheers!
Tilbage til toppen
gasolin
man sep 01 2008, 18:13
Registeret medlem #102
Oprettet: man sep 01 2008, 14:49
Indlæg: 32
Tak for tipsene alanadmin, tror ikke lige jeg forstår så meget fransk, det modem jeg har er ikke via en mobiltelefon eller gammldags modem men et usb modem fra www.3.dk
http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/20/Huawei_E220_(Three).jpg&imgrefurl=http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Huawei_E220_(Three).jpg&h=1536&w=2048&sz=393&hl=da&start=25&usg=__etKrQGq7A8_zuMeiTorYeFJ2ygg=&tbnid=SyfCuADtKVOhIM:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3DHuawei%2BE220%26start%3D18%26gbv%3D2%26ndsp%3D18%26hl%3Dda%26sa%3DN

Problemet er at jeg skal bruge he220rc3 fil for at få modemet til at virke og b.la. når jeg forsøger at linke (hedder det det ?) så alle mine efterfølgende komandoer i terminalen sker til filen som er i /home/gasolin/Downloads/he220rc3, (når jeg så skriver make og make install og tar gz.. og så videre) så skulle det gerne være til he220rc3 filen, men kan ikke huske hvad jeg skal skrive for at det sker ! har en fil der er broken og jeg sletter filen , som jeg gør fordi jeg forsøger at synaptic til at opdatere PCLinuxOS, bliver b.la networkmanager slettet, kan jeg komme på nettet (uden ethernetkabel) når networkmanager er slettet ?

Jeg har prøvet for mange måneder siden kde, også kde 4(b.la. Kubuntu 7.10) og syntes at gnome passer bedre til mig, startede også med ubuntu 6.06 lts Har overvejet at installere noget andet (madriva,zenwalk, xubuntu,wolvix....) men det er jo ikke altid løsningen på et problem at installere en anden linux distro istedet for det jeg har problemer med (iøvrigt virker al min hardware i aceren, så der ikke nogen hardware fejl) Det sjovt nok at installer linux og finde nye programmer der er gratis og afprøve dem men det ville være mere sjovt at kunne komme på nettet og b.la opdater
pclinuxos og ellers bare bruge linux

[ Redigeret man sep 01 2008, 18:39 ]
Tilbage til toppen
osjensen
man sep 01 2008, 19:21
Registeret medlem #13
Oprettet: man feb 26 2007, 21:17
Indlæg: 417
Hej gasolin

Det ser mærkeligt ud, at du ikke kan lave en fejlfri opdatering.

Jeg går ud fra at du gør følgende:

Starter Synaptic
klikker på "genindlæs" - så pakkelisten opdateres.
klikker på "Installeret"
klikker på "Vælg alle opgraderinger"+"marker"
klikker på "Anvend" osv.

Er det gnome-pakker der giver problemer?

En anden løsning kunne være at installere Mini-me, som er en
minimal kde-desktop, eller Pclinuxos 2007,og derefter gnome:
http://www.howtoforge.com/pclinuxos_gnome

Opdatering af Pclinuxos 2007 har aldrig givet problemer.

mvh os



Tilbage til toppen
gasolin
man sep 01 2008, 21:14
Registeret medlem #102
Oprettet: man sep 01 2008, 14:49
Indlæg: 32
Jeg har downloadet den nyeste PClinuxOS og den er lidt anderledes en den version jeg først har forsøgt mig med
men den første version har en broken fil noget med svg reader som er rød(broken) den slettes via synaptic, som siger at jeg skal
gøre noget ved de ialt ca 18 broken filer som forhindre mig i at opdatere PCLinuxOS, måske har jeg downloadet en lettere defekt version eller brændt den (cd-r) ved for høj hastighed men any way er pt når jeg skriver dette i gang med at installere nyeste PCLinuxOs 2008.1 !
Tilbage til toppen
gasolin
tir sep 02 2008, 09:16
Registeret medlem #102
Oprettet: man sep 01 2008, 14:49
Indlæg: 32
shn alaunt gy nu er det gal igen det samme problem med den nyeste pclinuxos 2008.1 som med 2007 versionen perl-svg-Parser er broken (rød)21 pakker vil blive installeret og 203 vil blive slettet incl network manager som jeg er sikker skal bruge for at kunne komme på nettet trødløst (ikke Turbo 3 g net)
Tilbage til toppen
osjensen
tir sep 02 2008, 22:27
Registeret medlem #13
Oprettet: man feb 26 2007, 21:17
Indlæg: 417
Hvad indeholder en acer Travelmate, ram - harddisk-størelse.
Er det pclinuxos GNOME 2008.1 og 2007 du har prøvet.

Hvis ja, - vil jeg foreslå at du prøver at installere Mini-me 2008.
Det tager ikke mere end ½ time at installere distroen,
så det er en hurtig test.
Perl-svg-Parser er ikke installeret på mine Kde- maskiner
Hvis jeg vælger at installere den, er det kun den ene fil
der installeres, og ingen fejlmeldinger.

Jeg tror ikke Pclinuxos GNOME udgivelsen er færdigudviklet.
Jeg har ikke set en "final" udgave som ved Pclinuxos 2007.




Tilbage til toppen
Gå til side       >>  

Bestyrer: allanadmin

Gå til:     Tilbage til toppen

Powered by e107 Forum System
Chatboks
allanadmin
03 mar : 12:28
Nyt blad

allanadmin
05 feb : 19:56
Så er der nyt blad med Resizing Graphics Files, Revisited
Repo Review: Midori
Grisbi Revisited, Part Three: Importing Other File Formats
Inkscape Tutorial: More Text Tricks

allanadmin
05 jan : 13:58
Godt Nytår 2024

allanadmin
19 dec : 12:32
Glædelig Jul

allanadmin
04 dec : 15:10
Så er bladet for december kommet