Jeg har hentet samlemappen: iscan- bundle-1.0.0.x.rpm fra Epson. Jeg opretter en mappe ”Udpakket” hvor jeg placerer de 3 udpakkede mapper: iscan-2.30-1-1.usb0.1.ltdl7.x86_64, og iscan-data-1.36.0-1. Noarch, og usr . Rpm
Jeg skriver nu: [root@localhost steen]# cd Hentninger [root@localhost Hentninger]# cd Udpakket [root@localhost Udpakket]#
Jeg går nu i Udpakket og højreklikker datapakken, kopier , og indsætter i terminal, og får:
[root@localhost Udpakket]# rpm -Uvh file:///home/steen/Hentninger/Udpakket/iscan-data-1.36.0-1.noarch fejl: not an rpm package fejl: file:///home/steen/Hentninger/Udpakket/iscan-data-1.36.0-1.noarch: not an rpm package (or package manifest): Er et filkatalog
Registeret medlem #13 Oprettet: man feb 26 2007, 21:17 Indlæg: 410
Åben en terminal su password
cd /home/steen/Hentninger/Udpakket/
Du står nu i udpakket [root@localhost Udpakket]# skriv ls hvad får du? ls er som "dir" i dos. Jeg er nødt til at se hvad der er i mappen for at lede dig videre.
Formegentlig skal du skrive:
cd iscan-bundle-1.0.0.x64.rpm [root@localhost iscan-bundle-1.0.0.x64.rpm]# cd data [root@localhost data]# ls iscan-data-1.36.0-1.noarch.rpm [root@localhost data]# rpm -i iscan-data-1.36.0-1.noarch.rpm
Registeret medlem #13 Oprettet: man feb 26 2007, 21:17 Indlæg: 410
Så må du jo have fået installeret iscan eller iscan-data-1.36.0-1.noarch på et tidligere tidspunkt. Åben synaptic og søg på "iscan" og se hvad du har installeret.
Du kan afinstallere dem med synaptic, hvis du vil starte forfra.
Er iscan på en eller anden måde blevet installeret, er du nødt til at afinstallere den igen, for at kunne installere iscan-data, da de skal installeres i den rigtige rækkefølge. Det samme gælder ved afinstallering.
Mange tusinde tak for hjælpen, tak for din tålmodighed!, og at du har ville tage tiden til det. Jeg afinstallerede iscan i synaptic, og så lykkedes det. Dejligt